Content maken

Steeds meer personen en bedrijven zien het belang van het produceren van content in. Met het maken van content, of dat nu tekst, video, een podcast of iets anders is, kun je werken aan de relatie met je doelgroep. Met goede content kun je kennis delen en je doelgroep meenemen in jouw belevingswereld. Met het schrijven van content, sta je dus een stapje voor wanneer je jouw product of dienst aanbiedt.

Content doelstellingen

Het maken van content kan verschillende doelstellingen hebben. Een veelvoorkomende doelstelling is om hoger te komen in Google. De zoekmachine rangschikt jouw website namelijk hoger wanneer je regelmatig relevante content produceert. Dit kan onder andere door het schrijven van SEO teksten. Maar het kan ook zijn dat je de naamsbekendheid van je organisatie een boost wil geven. Daarvoor is het gebruik van social media zeer geschikt. Denk dan aan het maken van video’s of delen van verhalen en foto’s. 

‘Content marketing is de toekomst’

Dat content marketing steeds belangrijker wordt, blijkt ook wel uit de cijfers. Zo’n 78 procent van de CMO’s (Chief Marketing Officers) gelooft dat content marketing de toekomst van de marketing is. Je komt er dus als bedrijf bijna niet meer onderuit. En de cijfers bevestigen dat. Het genereert namelijk drie keer zoveel leads dan traditionele marketing en het kost 62 procent minder dan traditionele marketing. 

‘Content maken kost tijd’

Het maken en produceren van content kost tijd. Tijd die niet alle organisaties hebben of er aan willen besteden. Kempen ontzorgt met haar professionele tekstschrijvers, communicatiespecialisten en vormgevers meerdere organisaties met het maken van content. 

Werkwijze content creëren

Op basis van de doelstelling van het bedrijf, maken wij een voorstel. Zo’n doelstelling kan heel verschillend zijn. Het kan onder andere betrekking hebben op het vergroten van de naamsbekendheid, het betrekken van de huidige werknemers en het verbeteren van de reputatie. Wij geven vervolgens aan welk type content (denk aan video’s, tekst, blogs, podcast) op welk kanaal (denk aan socialmedia, kranten en website) gebruikt kan worden. Dit wordt concreet vormgegeven in een contentkalender waarin exact beschreven staat wie, wanneer, wat, waar en wanneer gaat doen. 

Contact

Als je dit leest ben je er waarschijnlijk van overtuigd dat een sterke content strategie loont, maar weet je misschien nog niet precies hoe je dat in je bedrijf gaat integreren. Wij denken daarin graag met je mee.

Content marketing is de toekomst

Meer weten? Neem dan vooral contact met ons op. We kijken er naar
uit om kennis te maken. Bel Wouter op 077 396 13 50 of vul het
contactformulier in, dan nemen wij contact met je op.

#kempencreëert

Scroll naar top