Wat is je identiteit?
Je identiteit is wie je bent en wat je wil uitstralen naar de buitenwereld. Dit kun je beïnvloeden door jouw organisatie zo consistent mogelijk naar buiten te brengen. Denk hierbij aan je huisstijl, je uitstraling tijdens een meeting en de lay-out van je brochure. Maar denk ook aan de teksten die je gebruikt op socialmedia en aan het gedrag van je medewerkers. Alles moet zo goed mogelijk aansluiten aan wie je bent als bedrijf.
Wat is imago?
Je imago als bedrijf vertelt hoe anderen over jouw organisatie denken. Dit heb je niet volledig zelf in de hand. Zo kan het zijn dat als een bepaalde sector negatief in het nieuws komt, dit afstraalt op jouw organisatie. Het is daarom altijd belangrijk om in de gaten te houden hoe er in de markt over je bedrijf gesproken wordt. Een verkeerd of slecht imago leidf tot een negatievere houding ten opzichte van je organisatie.
‘Werk aan je eigen imago’
Het ideaalbeeld is dat de buitenwereld exact het imago heeft wat jij als organisatie wil uitstralen. Maar dat blijkt in de praktijk vrijwel niet haalbaar. Maar door een sterke identiteit uit te stralen, ben je wel beter voorbereid op eventuele negatieve beeldvorming van buitenaf. Michelle Obama, de voormalige first lady van de Verenigde Staten, verwoordde het in haar autobiografie treffend: ‘Als je niet naar buiten treedt om jezelf neer te zetten, word je snel en onzorgvuldig door anderen neergezet’.
Kempen creëert jouw imago
Kempen geeft advies op welke wijze je jouw identiteit zo goed mogelijk kunt communiceren, zowel intern als extern. Maar het blijft niet alleen bij advies. Wij kunnen ook allerlei middelen voor je ontwerpen, vormgeven en maken. Denk daarbij onder andere aan een brochure, content en flyers. Kortom, wij zorgen ervoor dat jouw doelgroep je ziet zoals je wil dat ze je zien.
- Advies over vormgeven identiteit
- Onderzoek naar je imago
- Maken communicatie-uitingen ter ondersteuning van je identiteit en imago
- Offerte binnen 24 uur