Doelstelling beursconcept
Het komt maar al te vaak voor dat er prachtige stands gebouwd worden, er veel geld aan besteed wordt, maar dat het niet bijdraagt aan de doelstelling die je hebt. Wil je naamsbekendheid creëren? Wil je je merkreputatie aanpassen? Wil je juist veel gesprekken voeren? En voor wie? Wie is precies je doelgroep? En wat wil je dat zij zeggen nadat ze vertrokken zijn? Vragen die vaak worden overgeslagen, maar voor een effectieve beursdeelname essentieel zijn.
Volgorde voor een succesvol beursconcept
Veel organisaties beginnen verkeerd. Een standbouwer maakt een ontwerp dat vervolgens designtechnisch wordt aangekleed. Dat is de verkeerde volgorde. De boodschap is leidend en geldt als uitgangspunt. Daarna volgt het concept en als laatste de standindeling.
‘Het hele beursconcept moet kloppen’
Op de stand moet het hele verhaal kloppen. De uitingen die de mensen naar jouw stand trekken, de ervaring op de stand zelf, het daaropvolgende gesprek en de opvolging. Een mooi design is dus niet genoeg. Van de vooraankondiging enkele maanden voor de beurs tot de opvolging de dagen en weken nadat mensen jouw beursstand bezocht hebben.
Beleving
Je wil natuurlijk dat klanten een unieke beleving hebben bij jouw stand. Dan kan bijvoorbeeld door het gebruik van virtual reality, het tonen van een video of het laten testen van een product. Je kunt daarbij dus meteen laten zien waar jouw bedrijf voor staat. Hierin is veel mogelijk, maar het is van belang dat het in relatie staat met de doelstelling.
‘Investeer in een goed concept’
Een beurs vergt een behoorlijke investering. Denk aan beursruimte huren, standbouw en personeelskosten. Je wil er zeker van zijn dat die investering gaat renderen. Ons advies is daarom om te investeren in een goed concept. Zo weet je zeker dat de juiste boodschap wordt overgebracht aan de juiste doelgroep, zodat jij jouw beursdoel behaalt.
‘Uniek beursconcept is het meer dan waard’
Kempen heeft op creatief gebied alle disciplines in huis. Grafisch vormgevers, DTP’ers, conceptdenkers en communicatiespecialisten. Dit creatieve team denkt graag met jou mee hoe je je als organisatie kunt onderscheiden op de beurs. Want een uniek beursconcept is het meer dan waard!
- Ontwikkel een beursconcept vanuit heldere doelstelling
- ‘Investeer in een goed concept’
- Offerte binnen 24 uur