Reclame 5 procent BBP
De bekende marketingstrateeg John Graham zei ooit: ‘Dat een klant iets bij de ander koopt, is niet erg. Wel als hij niet wist dat wij het ook verkopen’. Een veelzeggende uitspraak wat ons betreft. Elke euro die geïnvesteerd wordt in reclame, levert gemiddeld 7 euro aan economische waarde op. Dat blijkt uit een onderzoek van Deloitte (2017). Voor de Nederlandse markt houdt dat in dat 4,6 miljard euro per jaar (Nielsen, 2015) besteed wordt aan reclame. Dat is 5 procent van het BBP.
Doelstelling reclame
Reclame maken moet altijd een specifiek doel hebben. Wil je aan naamsbekendheid werken? Wil je aan informatievoorziening doen? Wil je medewerkers werven? Wil je een aanbieding onder de aandacht hebben? Voordat je een reclamemiddel inzet moet dit helder zijn.
Eindeloze mogelijkheden met reclame
Met reclame laat je weten dat je bestaat, wat je verkoopt en hoe jouw product of dienst zich onderscheid van anderen. De mogelijkheden hierin zijn eindeloos en verschillende per situatie. Het is onder andere afhankelijk van de grootte van je bedrijf, het imago, het budget en waar jouw doelgroep zich bevindt. Het creatieve team van Kempen denkt graag mee jou mee over de inzet van reclame.
- Mensen worden overal blootgesteld aan reclame
- Kempen denkt mee over jouw reclameplan
- Offerte binnen 24 uur